Koreceyi nasıl öğrendim röpörtajları: Betül

20:00 0 Comments A+ a-

Selam insanlar!
Gerek Korece öğrenmek isteyen diğerlerine ilham olması için
gerekse röpörtaj yaptığımız insanların sesini başkalarına duyurarak mutlu hissetmesi için
Korece öğrenen insanlarla röpörtaj yapmaya karar verdim.
İlk röpörtajımızı umarım beğenirsiniz :3



-Ehem ehem, Merhabalar. Öncelikle ufak bir tanıtım rica edebilir miyim? Kimlerdensiniz, necisiniz efendim?

+merhabalar ^^ Hacettepe Diş son sınıf öğrencisi , Betül K :3 23 yaşıma gireceğim azıcık kaldı :) nasıl da tanıtsam bilemedim kendimi ^^

-Bu kadar tanıtım yeterli sanıyorum. Sonra burada görüp stalkerların falan çıkabilir maazallah :| 23 yaşın da şimdiden kutlu olsun. Peki Koreye ve Koreceye olan ilginden, bunun nasıl başladığından bahsedebilir misin biraz?

+Aman diyelim. Aslında bunu söylemekten biraz rahatsız olsam da herkes gibi dizi izleyerek başladı benimki de. Geçen sene sınıf arkadaşım final zamanı -tam dizilere başlanması gereken zamanda tabiki :D- 49 Days diye bi diziye başladım mutlaka izlemen lazım dedi. İşin garibi kendisi erkek ve Kore'yle hiçbir alakası yok. Ben de tabi izledim ağladım, hadi başka dizi hadi başka derken birden kendimi Korece çalışırken buldum. Hâlâ daha nasıl Korece öğrenmeye karar verdiğimi hatırlayamıyorum ^^

-Benimkine bayağı bir benziyor. Ben de LYS kasmam gereken zamanda Kore dizilerine sarmıştım grin ifade simgesi Korece'ye başladığında kendini boşlukta hissettiğin oldu mu? Ne çalışmalıyım nereden başlamalıyım gibi. Ve nasıl bu sorunun üstesinden geldin?

+Aslında bloglarda ya da faceteki gruplarda yazan arkadaşlar kadar bir sorun yaşamadım ben. Nasıl becerdim bilmiyorum ama kendimce bir sistematik oluşturdum. Tabiki ilk alfabeyi öğrenmeye başladım şimdi tam hatırlayamadığım bir blogda sırayla tüm dersleri takip ettim. İlk başladığım hafta hergün en az 3 saat çalışıyordum. Sanırım hızlıca ilerleme katetmemde ilk baştaki hırsımın çok etkisi var. Çünkü bir kaç arkadaşım benimle başlayıp, benimle çalışıp okumak çok zor geliyo harflere alışamadım deyip 1 hafta olmadan bırakmıştı. Benim başlangıçta en zorlandığım şey şu rominize olayına bulaşmam yüzünden olmuştu. Allah'tan çok uzun süre devam etmedim. Kesinlikle arkadaşlara önermiyorum. Bir de hâlâ daha bu sorunum var. Bloglar artık ciddi anlamda profesyonelleşti ama internette Koreceyle ilgili olan çoğu şey şarkılardan ve dizilerden olduğu için öncelikle 반말 öğrendiğim için bunu düzeltmek hâlâ benim için çok zor.


-Birçok kişi nedense alfabeyle sorun yaşıyor. Sanırım blogta bunun üzerine bayağı gitmeliyim. ^^ 반말 ile 존댓말 arasındaki tek fark eki diye bilmiyorum. Bunu aşmak için nasıl çalışıyorsun peki?

+Alfabeyle ilgili şunu onerebilirim arkadaslara ben ogrenirken bi deftere her harfin basta ortada sonda oldugu kelimeleri yazmıştım. Örneğin "" harfi icin "미안해요"  ve sonrasında hizli okuyabilmek icin Cnblue hayrani oldugum icin en sevdigim sarkilari sozlerini acip onlarla senkronize bir şekilde söylemeye calistim şarkıları. Tabi ilk başlarda bunu aynı zamanda elimde rominize haliyle yapıyordum ki buyuk bir hata bence bu. Im sorry i defalarca dinleyip söyledim. Unuttuğum harfleri büyükçe çalışma masama yapıştırdım. 존댓말i ögrenme olarak değil de benim konuşma olarak sorunum var. Oncelerden buna dikkat etmiyordum ki uyaran da olmuyordu yabancıyım diye ama bir gün ortak arkadasimiz beni kısmen azarladı ben senden yaşöa büyüğüm yeni tanıştık böyle konuşmamalısın gibi. Bunun üzerine daha cok pratik yapmaya başladım. Mesela arkadaşımla konuşurken direk cevap aklıma 집에 왔어 diye geliyordu yapıştırıyordum cevabı hemen ama sürekli aklıma arkadaşım geldiği için dikkat etmeye çalışıyorum artık. Bir de yemek kursu hocama Koreye gideceği zaman 가지마 demiştim -hâlâ aklıma geldikçe utanırımm :[ -  sürekli aklımın bir köşesinde tutuyorum bu anıları ^^

-Aahh o rezil oluşlar. Moralini düzeltmek için benim en büyük rezilliğimden bahsedeyim. Bana 거긴 시야? diye sorduklarında boyumu söylüyorum istemsizce :| Ayrıca alfabe çalışma yöntemini çok beğendim. Eminim birçok kişi bu yöntemi kullanarak çalışacaktır. Bir de şuan kullandığın kaynakları söyleyebilir misin? :3

+haha seninki de ayrı bir tatlıymış ^_^ Aslında benim kullandığım kaynakları benden daha fazla Korece bilenler hep kötüledi. Ufak tefek yanlışlar varmış ama ben yine olsa yine onlardan çalışırım Başlangıç için dediğim gibi bir blogtu ki alfabeyi arkadaşlar heryerden rahatlıkla öğrenebilirler. Temel için önerebileceğim diğer kitap 30 günde Korece . biz bir arkadaşla ortak alıp fotokopi çektirdik. Böylece not almak içinde boş alanlar oldu çalışmak daha kolay oldu fakat ben bu kitabı grammeri baya öğrendikten sonra aldığım için benim için biraz sıkıcıydı. Mükkemel diyemem ama elinde düzenli bi kaynak olsun diyenlere önerebilirim. Bana en çok katkısı olan notlarıma geldiik şimdi. Talk To Me Korean ' ın Türkçe çevirisini bulmuştum pdf şeklinde 6 derslikti. Her bir dersi ayrı ayrı kırtasiyede çıkarttım. Her bir dersi özenle tek tek çalıştım. Örneğin bugün ve yarın 1. dersin ilk 5 bölümünü çalıştıysam 3. gün baştan çalıştım. Sayılar gün aralıkları örnek tabiki. Bir de o dersin bitiminde tekrar çalıştım. Kesinlikle bana katıkısı çok fazla oldu nerdeyse herşeyi bu paperworklerden öğrendim diyebilirim. Bir arkadaşım da İngilizceden çeviri olduğu için yanlışlar var demişti ama ben çalışırken farkına vardığım için yanlış yönlendirmedi beni.

-Teşekkürler. Şuan için sorularım tükendiğinden söylemek istediğin başka şeyler varsa onları alabilir miyim? :3

+Kelime öğrenme önerisi için de birkaç şey eklemek istiyorum. Örneğin renkleri öğrenirken odama o renge ait şeylerin üzerine o renkte kalemle notlar yapıştırdım. Veya 2 hafta boyunca sadece  bir  kelimeyi kocaman harflerle Türkçesiyle beraber duvara astım özellikle okumasam da sürekli görerek kafamda kalmıştı. bu şekilde ilk öğrendiğim kelime : 설명하다 mesela  Sanırım şimdilik aklıma gelenler bu kadar.

-Kelimeler için kullandığın yöntem oldukça hoşmuş :3  İkimizin de aklındaki şeyler tükenmiş sanırım. İlk röpörtajımı seninle yapmış olmak çok güzeldi. Eminim ki senden ilham alıp çalışmaya devam eden kişiler çıkacaktır. Sonlanma konuşmalarını çok iyi yapamayan birisi olaraktan hadi sonlandıralım diyerek sonlandıracağım o halde. Tekrardan çok teşekkür ederim :3

+ Benim için de bir o kadar keyifliydi smile ifade simgesi çok teşekkür ediyorum umarım işlerine yarar ufak tavsiyelerim herkese kolay gelsin arkadaşlar sıkı çalışın ^^


Röpörtaj yapmak isteyenler bana facebooktan ulaşabilir insanlar!
Sağlıcakla kalın! :3