Dizilerle İngilizce Arrow Grammarları Part 3: After Thea was abducted

12:36 0 Comments A+ a-

Selam insanlar!
Bugün kısa ama öz İngilizce bloglarımızdan birine daha merhaba diyeceğiz.
Çünkü şu aralar ne Japonca ne de Korece paylaşacak bir şey bulamıyorum.
Ayrıca burada azıcık da olsa İngilizce olsun istiyorum.
Hâl böyle olunca bu videoyu bir kez daha izlemeniz gerekecek.
Ezberleyene kadar izlemeniz çok çok daha iyi.
Neden derseniz her izleme konu tekrarı ve kelime ezberi oluyor.
Bu yüzden bol bol izleyin.


After Thea was abducted
Thea kaçırıldıktan sonra

Birçok insanın İngilizce'de korkulu rüyalarından olan Edilgen yapıyı tek seferde anlatacağım!

Öncelikle tabloya sonra tablo altındaki yazıya bakın :3
Tabloya tam anlamıyla bir geçiş yapmadan önce şunu söyleyeyim
ikinci sağ karelerde bahsedilen özne bir önceki cümlelerin nesneleri.
Cümleden nesneyi alıyorsun, kuracağın cümleye özne diye yerleştiriyorsun kalanı tabloda.



Özne + Yüklem + Nesne

Özne + am/is/are + V3

Özne+ am/is/are + Ving + Nesne

Özne + am/is/are + being V3

Özne + V2 + Nesne

Özne+ was/were + V3

Özne + was/were + Ving + Nesne

Özne + was/were + being V3

Özne + have/has + V3 + Nesne

Özne + have/has + been V3

Özne + had + V3 + Nesne

Özne + had + been V3

Özne + am/is/are going to + V1 + Nesne

Özne + am/is/are going to + be V3

Özne + will + V1 + Nesne

Özne + will + be V3

Özne + modal + V1 + Nesne

Özne + modal + be V3



Bu İngilizce konularını çok kısa mı anlatıyorum acaba ben?
Aklınızda kalmasını sağlayabilecek mantık şu olabilir.
Öznelik böyle cümlede bildiğin kraliçelik gibi düşünün.
Aaah ben mükemmelim ben harikayım ben (kralın) yüklemin karısıyım.
Bensiz olmaz havalarında olduğunu düşünün.
Nesne de yüklemin eşi olup tahtı ele geçirmek isteyen diğer kadın.
Eee bu kadın yeni özne olunca diğer özneye ne olacak by (bay bay)
[edilgen yapılı cümlelerde özne başına by ekleyerek cümle sonuna eklenir]
E yüklem de az eskiyecek.
Sonuçta ikinci evliliği ama değil mi?
O yüzden hep V3 haline geliyor yüklem.
Diğer değişiklikleri de yeni gelin değiştirsin yahu diye düşünebilirsiniz.
Akılda kalsın diye olabildiğince uçuk bir şekilde anlatmaya çalıştım.
Umarım anlamışsınızdır insanlar :3
Bir sonraki bloğa dek görüşmek üzere!