Dizilerle Japonca İkemen Desu Ne

18:23 0 Comments A+ a-

Selam insanlar!
Özellikle bloğu Japonca için takip eden insanlar!
Canlarım!
Çok sevgili insanlar!
Çok mutluyum insanlar!
Yaşasın insanlar!


Bu mutluluğumun sebebi ne peki?
Şöyle ki blogta en çok taktığım şey tüm dillere eşit şekilde yönelemiyor olmam.
İngilizce Japonca ve Korece baz alındığında seviyemin en aşağıda olduğu dil Japonca olduğundan Japoncaya dair bir şeyler pek paylaşamamak çok koyuyordu.
Ama geçen gün dizi izlerken bir baktım altyazısız bir yeri anladım.
Hemen bunu blogta paylaşmalıyım diyerekten harekete geçtim.
Öncelikle bu altyazıyı hazırlama kısmından bahsetmek istiyorum.
Öncelikle kolaylıkla bildiğim şeyler vardı onları sözlüğe yazıp yazımlarının doğru olduğundan emin oldum. Aslında işin büyük bir kısmını bu şekilde yaptım.
Ancak bir yer vardı ki
[ほかのおとが]
bir türlü nasıl yazıldığını bulamıyorum. Öyle yazayım yok böyle yazayım yok derken bırakmayı düşündüm. Hatta bıraktım açtım dizi izledim.
Sonrasında ise aklıma takıldı yeniden çünkü vicdanım sızlıyor Dizilerle Japonca yok diye.
Aklıma Korelilerin de Japon dizilerini izlediği geldi.
Birbirine benzer diller olduğundan Korece altyazıda nasıl çevrildiğini bulup da sözlükte aratırsam Japoncasını bulabilirim dedim. Ve ne oldu biliyor musunuz? BULDUM!!

Ben şok tabii, ama bir yandan da nasıl seviniyorum nasıl seviniyorum anlatamam.
Neyse işte aynı teknikle  [ニヤニヤする] yı da buldum.
Videoyu hazırlayıp siz çok sevgili insanlara sunmak için blog yazmaya başladım.
Luv ya insanlar! diyerekten ve daha sonralarda grammar açıklamalı bloglarını yazacağımı hatırlataraktan videoyla ve hemen altındaki çevirisiyle başbaşa bırakıyorum sizi!




俺はお前が好きだ
おれはおまえがすきだ
ore wa omae ga sukida
Senden hoşlanıyorum.


空耳じゃないよね
そらみみじゃないよね
soramimi janaidesune
Gaipten sesler duymuyordum değil mi?
[soramimi gaipten ses demek başka bir çevirisini bulamadığım için böyle çevirdim. normalde gaipten ses değil di mi?]


Dizilerle Japonca Ikemen Desu Ne paylaşan: dortdilbirblog
れんさんのあの言葉を
れんさんのあのことばを
rensanno ano kotoba o
Ren-san'ın o sözlerini

もう一度聞きたい
もういちどききたい
mou ichido kikitai
Bir kez daha duymak istiyorum.

他の音が全部消えればいいのに
ほかのおとがぜんぶきえればいいのに
hokanoatoga zenbu kiereba iinoni
Diğer sözlerin hepsi kaybolsa da olur

俺はお前が好きだ
おれはおまえがすきだ
ore wa omae ga sukida
Senden hoşlanıyorum.

あいつなにニヤニヤしてんの
aitsu nani niyaniyashitenno
O neye[niye] gülüp duruyor?