Dizilerle İngilizce Arrow Grammarları Part 2: I should have done it

00:02 0 Comments A+ a-

Selam insanlar!
Her ne kadar İngilizce bloglara pek bakan olmasa da kararlıyım ben 
İngilizce de paylaşım yapacağım!!
Belki sonradan değerlenir buralar.
Derim ki eyy gidim eey buralar önceden hep dutluktu.
Sonraları bu zevki yaşayabilmek adına Arrow'dan aldığım kesitin ikinci cümle incelemesine geçeceğim. Annenin ben bunu haftalar öncesinden yapmalıydım! dediği cümleye.
Öncelikle videoya bir bakalım tekrardan.



The truth is I should have done it weeks ago.
"the truth is" diyor Elif bunu aslında diye çevirmiş diyebilirsiniz
Bence aslında.
Hem şuan dikkat etmemiz gereken şey "should have v3" yapısı.
Bu yapı nedir efendim?
Şimdi diyelim ki kış boyu yiyorsunuz yiyorsunuz ve yiyorsunuz.
Sonra yaz gelince denize gidiyorsunuz.
Bir sizin vücudunuz patates gibi.
Sonra aklınıza spor geliyor.
Spor mu?
I should have done it (buradaki it spor) weeks ago. 
Mantığını anladıysanız gerisi çok kolay.
Çooktan yapmış olmanız gereken şeyler için should have v3 yapısını kullanıyorsunuz.
v3 nedir bilmeyenler olabilir diye not düşüyorum;
şöyle ki İngilizce'de geçmiş zaman ifade edeceğiniz zaman fiilin değişmesi gerekir.
Bu değişimin oluşabilmesi için bir çok fiilin sonuna "ed" eklenmesi yeterli oluyor.
Ancak bazı fiiller var ki ed almıyor, tamamen başlı başına bir değişim yaşıyor.
Hani bu fiilleri şey diye düşünebilirsiniz,
lisedeki ilkokuldaki ezik sünepe tiplerin yıllar sonra gördüğünüzde tamamen değişim yaşaması gibi. "O eski halimden eser yok şimdi" diyor bu fiiller.
Bu yüzden geçmiş zamandaki halleri çok değişik oluyor.
v1=fiilin normal hali
v2=geçmiş zaman hallerinden biri
v3=geçmiş zaman hallerinden bir diğeri
Bunları gerek internetteki tablolarda gerekse okul zamanlarından kalma İngilizce kitaplarınızın en arka sayfalarında bulabilirsiniz.
Çok kısa ve güzel bir şekilde açıkladığımı düşünerek bu bloğu burada sonlandırıyorum sevgili insanlar.